wtorek, 27 maja 2014

Pneumatophora


Kolejne zamówienie skończone. Tym razem klient poprosił mnie o namalowanie (a raczej napisanie) ikony Bogarodzicy dla jego żony na prezent urodzinowy. Pozwolę sobie na kilka wyjaśnień. Tytuł Pneumatophora oznacza "niosąca Ducha Świętego", którego symbolizuje biała gołębica. Marię opisują greckie litery będące skrótami: MP ΘΥΜατερ Tεeύ – Mater Teu – Matka Boża.

Mojej żonie bardzo się spodobała moja praca, mam nadzieje, że żonie klienta także przypadnie do gustu.

Another commission is already done. This time my customer asked me to paint (or rather to write) an icon of Mary of Nazareth for his wife. Let me give you some information about this icon. The title Pneumatophora in Greek means "carrier of Holy Spirit" who is symbolized by white dove. Mary is described by Greek letters MP ΘΥ, it stands for: Ματερ Tεeύ – Mater Teu – Mother of God.

My wife loves this painting, so I hope my client's wife will like that, too.

12 komentarzy:

Inkub pisze...

Śliczne.

toma pisze...

Świetne. Na pewno spodoba się klientom.

sowabud pisze...

Pokazałem Kasi, nie mogłem sie powstrzymać. Bardzo sie podoba, na żywo pewnie jeszcze ładniejsza. Mogę podjechac w sobotę rano, lub każdego dnia po południu. Napisz na emajla dokąd. MS

JohnM pisze...

I like the style of painting, very different.

szeperd pisze...

Taki trochę osobisty komentarz, ale pełne wyrazu uznania. Swego czasu zauważyłem Drogę Ikony na głównej stronie Twojego bloga i się zastanawiałem, co się za tym kryje. Czy postanowiłeś coś nowego rozwinąć czy kiedyś już malowałeś 'na płaskim'? Tak czy inaczej bardzo mi to imponuje.

Maciejus_exe pisze...

Świetna ikona. Nominuję Twój blog do Liebster Award 2014 :) http://maciejus.blogspot.com/2014/05/nominacja-do-liebster-award-2014_28.html#more

Jarek pisze...

Pozwoliłem sobie nominować Twój blog do tegorocznych Liebster Awards
http://wargamingowo.blogspot.com/2014/05/zostaem-nominowany-do-liebster-award.html
Inspirujesz bez wytchnienia ;)
Pozdrawiam.

Yori pisze...

Dziękuję wszystkim za komentarze :)

@Marcin - mail do Ciebie poszedł.

@szeperd - od października uczęszczam na warsztaty ikonograficzne (czyli mam za sobą pierwszy rok studiów - ja już mam wakacje). Nigdy wcześniej nie malowałem na płaskim i niespecjalnie mi to wychodzi. Jedyne co potrafię malować na płaskim to właśnie ikony i mam zamiar moją naukę w tym kierunku kontynuować. W zeszły piątek otrzymałem promocję na drugi rok i moja ikona "dyplomowa" trafi na wystawę. Wernisaż 14 czerwca na warszawskim Bemowie, czyli w mojej parafii :) Wszystkich gorąco zapraszam :)

Denton pisze...

Zapewne nudne to już dla Ciebie ale...

nominowałem Cię do Liebster Award 2014

:)
http://kolejnybitewny.blogspot.com/2014/05/liebster-award-2014.html#more

quidamcorvus pisze...

Za całokształt:

http://quidamcorvus.blogspot.com/2014/05/300-000-odwiedzin-1100-postow.html

A co, należy ci się :)

Kolekcjonerka pisze...

http://lotr-and-some-more.blogspot.com/2014/05/liebster-award.html

Otrzymałeś nominację na moim blogu!

Bartek Zynda pisze...

Za jakiś czas zaskarżę Ciebie o dodatkowe koszty dentystyczne ze względu na opadającą moją szczękę po oglądaniu Twoich prac. Jak dla mnie ARCYDZIEŁO!!!